| REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování | ![]() |
Ačkoliv hasiči hlásí, že takových přijatých hovorů na tísňové lince, které jsou plané, je většina, nedávný případ noční dopravní nehody u Borohádku dokazuje, že význam tato technologie rozhodně má.
Noční dopravní nehoda
Dvaadvacet minut po půlnoci přijali ve čtvrtek 23. října operátoři tísňové linky 112 v Hradci Králové hovor, během něhož nebylo slyšet lidský hlas – jen ruchy a vzdálený dětský pláč. Signál telefonu však jasně ukazoval na oblast Borohrádku. Operační důstojník proto okamžitě vyslal na místo profesionální hasiče z Rychnova nad Kněžnou a Holic a dobrovolnou jednotku z Borohrádku.
Po příjezdu na místo potvrdili hasiči vážnou dopravní nehodu osobního auta, v němž se zranili tři lidé. Jednoho museli hasiči vyprostit z vozu, poté zajistili vozidlo proti požáru a odstranili větve stromu hrozící pádem. Právě v tomto případě se ukázalo, že o pomoc nevolal žádný z účastníků nehody – záchranné složky přivolal automaticky chytrý telefon jednoho z nich. Moderní technologie v tomto případě tak doslova zachránila životy.
Co způsobuje planý poplach?
Zařízení, nejčastěji mobily, reagují například na prudký pád, náraz nebo otřes. Uživatelé pak často netuší, že jejich telefon nebo hodinky samy kontaktovaly linku 112.
„Pokud máte chytré hodinky nebo telefon s funkcí detekce pádu, seznamte se s tím, jak funguje. Když zařízení omylem zavolá na tísňovou linku a vám se nic nestalo, stačí to operátorovi říct. Vyhnete se tak zbytečnému výjezdu záchranných složek,“ upozorňují hasiči.
V případě borohrádecké nehody právě díky funkci detekci pádu dorazili záchranáři na místo včas a pomohli třem zraněným lidem. Existují případy, kdy je dopravní nehoda náhodně nalezena nebo cíleně vyhledávána až ve chvíli, kdy již není osobám pomoci. Mezi takové patří před rokem zaznamenána dopravní nehoda u Nové Paky, kdy havarované auto i pohřešovaný byly nalezeni až pomocí vrtulníku.
Zdroj: HZS KHK
| Vaše komentáře |